Hoe kan ik NI-MH, NI-CD en LI-ION accu's snel ontladen?

Hallo, ik wil graag weten hoe ik NI-MH, NI-CD en LI-ION accu's snel kan ontladen, ik weet dat het helemaal ontladen van een LI-ION slecht is, maar toch wil ik het weten. Kan ik dit doen met een weerstand? Zo ja, moet ik dan een hoogohmige of een laagohmige weerstand nemen?

Groetjes Tim

Toegevoegd na 3 minuten:
O ja, en ik wil niet van die dure ontlaadapparatuur gaan kopen. Dus gewoon op een lekkere simpele manier

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wet van Ohm geeft: hoge weerstand = weinig stroom, lage weerstand = veel stroom.
Zorg dat de stroom niet te groot wordt, de cellen kunnen in brand vliegen of zelfs exploderen.
Kortsluiten (0 Ohm) is sowieso gevaarlijk.
Li-ion accu zou ik niet mee experimenteren als je er weinig verstand van hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb wel verstand van LI-ION maar experimenteren ga ik er sowieso niet mee. Maar is het niet hoe meer stroom hoe sneller de batterij ontlaad?