Kan ik twee adapters van 16 volt output in serie schakelen om zodoende 32 volt te krijgen ter vervanging van één van 31 volt? en hoe doe ik dat dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Twee spanningsbronnen kunnen wel in serie. Echter, de maximale stroomsterkte is die stroom die de lichtste van de 2 nog kan leveren.
Moeten wel adaptors zijn waar de secondaire (16V) winding volledig gescheiden is van de primaire. Zal echter meestal zo zijn want geen fabrikant zal het risico nemen dat iemand ineens 230V op 1 van de pinnen van de uitgang krijgt (afh van hoe je hem in het stopcontact stopt).

Zoals anderen schreven: de plus van de 1 aan de min van de ander. De overgebleven plus en min worden dan de nieuwe 32V aansluiting.

Een andere oplossing is om een DC-DC convertor van 16 naar 32 volt te zoeken en aan te sluiten op die ene adaptor. Werkt alleen als je ene adaptor genoeg vermogen kan leveren. (Bij 32 volt zal de stroom iets minder dan de helft zijn van wat er op 16 volt de convertor in gaat.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat moet kunnen. Sluit van min van de ene aan op de plus van de andere. De twee draden die je overhoudt leveren dan de opgetelde spanning. Let op dat de twee adapters ongeveer hetzelfde vermogen kunnen leveren. Het blijft een beetje een 'houtje-touwtje' oplossing, maar ja...

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik tik weer te snel :(
Sluit van min = Sluit de min.
AWM