Hoe krijg ik mijn micro sd weer werkend?

Ik heb onlangs mijn telefoon voor reparatie gebracht bij een HTC service-center. Toen ik daar weg kwam had ik enkel nog mijn simkaart, achterklepje, accu en micro sd nog. Nu heb ik na een poosje weer een telefoon, en nu doet mijn microsd het niet meer. Hij doet het niet op de pc in verschillende readers, in verschillende usb-poorten. Ook niet meer in de telefoon van iemand anders, of waar ik hem ook maar in stop. Hij kan niet worden geladen op de een of andere manier. De telefoons gaven niet eens aan dat er een sd in werd geplaatst, en op de pc kwam er te staan dat ik een geschikt medium in dat station moest plaatsen. Ik heb TestDisk gebruikt, die vond hem niet. File Scavenger vond wel de J: schijf (dus van mijn reader) maar kon geen bestanden vinden. Plus heb ik ook een photo recovery programma gebruikt, en deze vond de schijf ook niet. Ik ben ten einde raad. Ik heb hem ook al meerdere keren schoongemaakt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Het ziet er naar uit dat je Micro SD kaartje overleden is.

Het enige dat je nog kan proberen, het is een paardenmiddel maar het werkt regelmatig wel niet altijd, is je SD kaartje in een plastic zakje te doen en het dan een paar uur in de diepvries leggen. (uurtje of 4)

Dan daarna meteen koud in de reader op je pc steken en uitlezen.
Dan direct ook je bestanden in 1 keer overzetten naar je PC. Niet gaan zitten experimenteren.

Mocht deze truc niet lukken, ja dan is het over en uit met dat kaartje maar dat was het al.

De diepvriestruc heeft echter menigmaal wel mensen dolgelukkig gemaakt, dus verliezen kan je niets.

succes...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Weet je heel erg zeker dat je niet de "lock" hebt aan gezet?
Misschien dat je deze tool nog kan proberen:
"zie bron"
Dit is een programma wat documenten kan terug halen zodat je op een nieuwe micro sd je bestanden kan zetten.

Verder is een micro sd een kleine harde schijf en wanneer je daarmee zelf geen informatie meer kan lezen op je computer zul je naar een computer winkel moeten gaan die misschien nog wat bestanden kunnen redden van je micro sd.

En in het allerlaatste geval is het waarschijnlijk toch nodig om een nieuwe te kopen en dan denk ik dat je voor 15€ wel klaar kan zijn. Succes!;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een nieuwe gaat het niet om, heb er genoeg. Alleen er staan belangrijke gegevens op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En overigens zit er geen lock op..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En tot slot wou ik ook nog mededelen dat in de beschrijving staat dat ik dat programma al heb gebruikt.