Beamer geeft groen beeld. Wat te doen?

Mijn beamer geeft een groen beeld. Bij instellingen niks aan te veranderen. Er blijft een groene waas over het beeld. Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.9K

Antwoorden (2)

Een kapotte kabel is een veelvoorkomend euvel (er is dan 1 pinnetje krom).

De menu's (zonder aangesloten bron) zouden dan wel de normale kleur moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beeldkleur opbouw bestaat uit 3 kanalen, rood,geel en blauw. Groen bestaat uit geel en blauw.
Bij u is het rood kanaal uitgevallen.
In het beste geval is er iets fout met de aansluiting, best eerst proberen met een andere kabel.
In het slechtste geval is uw beamer defect en moet u die (laten) herstellen.

Toegevoegd na 2 uur:
Correctie, RoodGeelBlauw moet RoodGroenBlauw zijn waaruit men kan afleiden dat het groen kanaal een veel sterker signaal geeft dan de 2 andere.
Kan nog steeds op een defecte kabel wijzen maar ook op een slecht ingestelde kleurverhouding,. Dit kan aangepast worden op de beamer zelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rood groen en blauw zijn de kleuren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk, bedankt Deaal.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik had dat op mijn beamer door rgb te kiezen was het opgelost