Nadat de stop was doorgeslagen en vervangen zit er geen stroom meer op de wasmachineschakelaar. Gecheckt door meten en aansluiten lamp. Oplossing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar zit die schakelaar ? In de machine of op de muur waar de stroomdraden vanuit de stoppenkast aankomen ?

Antwoorden (4)

Mogelijk is de schakelaar stuk. Dat kan ook de oorzaak van het doorslaan van de stop geweest zijn.
bamibal
11 jaar geleden
Er is dus een kortsluiting geweest in de schakelaar en zijn er contacten weggebrand, hierdoor wordt de stroom niet meer doorgegeven.
Of er zit een losse draad in.
Vervangen van de schakelaar lijkt me de simpelste en veiligste oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ed, het is helemaal niet zeker dat die kortsluiting in de schakelaar zelf zit of zat, de schakalaar zal die wel moeten verwerken hebben. En ook weten we (nog) niet waar die schakelaar zit. Is het de wasmachineschakelaar zelf of een bijgeplaatste schakelaar op de muur ? Ook weten we niet of er nog een stopkontakt zit voor of na die schakelaar ?
Nog teveel vragen want een schakelaar buiten de machine is niet evident.
Normaal heeft u de machine met een kabel aan die in het stopcontact gaat en that's it.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is waar, mijn antwoord is dan ook niet meer dan een schot voor de boeg. ;-)
Het kan ook in een doos zitten, ergens voor de schakelaar, een lasdop of zo.
Is het aangesloten zoals het hoort, dan zal het een aparte groep zijn, met een trekschakelaar in het plafond of hoog aan de muur.
In dat geval, zal er geen doos zijn met lasdoppen.
Kom je weer uit bij de schakelaar. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had al zo een vermoeden ;-). Ik vond die schakelaar zeer raar want in Belgie zit er nooit een schakelaar VOOR een stopkontakt.
Trouwens is de kortsluiting al gevonden en hersteld ?
De kans is groot dat hier een slechte stop geplaatst is of dat die al onmiddellijk gesprongen is.
Best eens in de verdeelkast meten.
De stop vervangen door eentje die al eerder doorgeslagen was?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien ligt de schuld bij de aardlekschakelaar en heb je hier niet aan gedacht? Ik moet behalve de stop vervangen ook de aardlekschakelaar weer indrukken.