Ik heb onlangs een home cinema set gekocht en ik wil deze simpel met mijn computer verbinden via een usb kabel, wat voor kabel heb ik dan nodig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een usb kabel? Als je je pc op de aansluiting die voor een usb-stick of -drive bedoeld is wil aansluiten moet je meer doen dan alleen de juiste kabel vinden.
Je PC gedraagt zich niet zomaar als externe schijf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het geen beter idee je home cinema set in je netwerk op te nemen en de muziek te streamen?

Antwoorden (3)

Handigste in dit soort situaties is om de doos van de home cinema set waarin alle draadjes in moeten, mee te nemen naar de lokale computer boer, en dan zeg je: kijk, ik wil deze doos verbinden met aan de andere kant van het draadje een usb-kant. En dan zegt de verkoper: neem dit draadje. ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat kun je het beste via een "jack"-plug doen.. dat moet je in de voor/achterkant van je pc doen, ik raad een 3,5mm jack --> rca tulpstekkers aan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om uit USB geluid te krijgen zul je toch echt iets meer moeten doen dan alleen een kabeltje leggen.
Je zult een USB naar audio-omzetter moeten aanschaffen, die sluit je op de USB van je computer aan en de uitgang van de adapter weer op de home-set.
Heb je een computer met een audio-uitgang dan kun je die, praktisch zeker, direct op de home-set aansluiten. Neem de handleiding van het ding, of het hele apparaat, mee als je niet precies weet hoe al die plugjes heten.
Het zou nog kunnen dat je home cinema set een USB ingang heeft, hoe die werkt en of die geschikt is om geluid mee over te dragen, is ook weer in de handleiding te vinden. Als het werkt is een USB-kabel voldoende. Let ook hier op dat je de goed plugjes gebruikt.