Hoe kan ik de coordinaten berekenen?

Ik moet bij een Som doormiddel van een aantal gegevens de coordinaten van een grafiek aangeven;

Zoiets als dit : y = 5x + 2
Wat zijn de coordinaten?

Hoe bereken ik dit??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

De coördinaten zijn afhankelijk van de waarde van x. Als x 3 is, is y 17, dus is het bijbehorende coördinaat (3,17). Als x 10 is, is y 52, dus is het bijbehorende coördinaat (10,52).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
voor x moet je een getal in vullen, dan reken je de som uit en dat antwoord is weer y. bij een grafiek is de lijn naar boven de y en de rij naar rechts x