Waarom zit er een koptelefoon aansluiting op een geldautomaat?

Ik zag vandaag bij een ABN geldautomaat een koptelefoon aansluiten en vroeg mij af wat hiervan de functie is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het is bedoeld voor blinden en slechtzienden. Met deze functie is het voor visueel gehandicapten een stuk makkelijker om gebruik te maken van de geldautomaat.

Enorm geintrigeerd door de koptelefoon aansluiting die ik van de een op andere dag op de flappentap bij mij op de hoek zag zitten heb ik er gewoon eens een koptelefoon in gestoken. Het scherm gaat op zwart en door de koptelefoon wordt echt stap voor stap verteld wat je keuzes zijn, en waar je de knoppen kunt vinden.

Gegoogled op internet vond ik een filmpje van BNP Paribas. De 'actie' begint pas bij 01:20.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is gemaakt voor slechthorenden. Deze vertellen alle stappen. Dit om het gemak te vergroten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Daarnaast is het handig voor mensen in rolstoelen, die niet bij het scherm kunnen. Deze kunnen alles op de instructies via de koptelefoon en het toetsenbord doen.