Waarom zie ik bij mijn groene laserpointer een rode gloed?

Als ik de aan/uit knop bij mijn laserpointer zachtjes indruk dan zie ik een rode gloed in mijn laserpointer, ik weet dat een groene laserpointer infrarood omzet in groen d.m.v. kristallen, wat hij omzet in groen is infrarood dus dat kan ik niet zien. dus ik vroeg me af waar dat rode dan vandaan komt.

Gr. Tim

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je uberhaupt in een laser kijken zonder oogbescherming of het nou wel of niet gevaarlijk is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat het zo weinig licht is, en ik heb al zo vaak in een laser gekeken, er was ook een keer een kwajong in mijn klas die heeft met een rode laser ook in mijn ogen geschenen en dat was best wel lang. Ik zag daarna wel een klein beetje zwart maar verder niks aan overgehouden.

Antwoorden (1)

Deze rode gloed die je ziet als je in de pointer kijkt ?????
Dat is het zelfde gloed als je met een felle zaklamp o.i.d. in je ogen schijnt en heeft niets met je pointer te maken.
Maar troost je, als je maar lang genoeg er in kijkt dan zie je die rode gloed ook niet meer.