ik kan mijn sony a100 fototoestel niet meer scherpstellen en afdrukken,wat is er fout ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je AF uit zet en met de hand scherp stelt, kun je dan ook niet afdrukken? Als de camera nergens een scherp punt ziet kun je sowieso niet afdrukken.
Welk objectief heb je er op zitten? Misschien herkent de camera het objectief niet meer. Als je het objectief van de camera neemt zie je een aantal koperen contactjes (op de lens!) die kun je voorzichtig schoonmaken met bijvoorbeeld een hard(!) gummetje. De pennetjes in de camera kun je beter niets aan doen.
Verder kun je instellen dat je 'zonder lens' ook kunt afdrukken (staat standaard ook uit), kun je dan wel afdrukken (Menu > * 2 > Shutter lock).

Antwoorden (1)

Leg hem eens een paar dagen zonder accu's weg, zodat hij echt "leeg" is.
Je kan ook wel eens kijken of er mischien een firmware update ter beschikking is bij Sony.

Ik heb zelf een fuji die kreeg ook eens kuren, ik heb toen de firmware overgeschreven ( was de zelfde versie ) maar heeft toen wel geholpen.