Hoe sluit je een mediaspeler aan op een analoge tv. Kabel 1 met tulpjes en kabel 2 met tulpjes en scart werkt niet. Wat is de oplossing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het zou moeten werken met de kabel met geel-wit-rode tulpjes icm een scart-verloop.

Let wel op. Je hebt deze scart-verlooppluggen in verschillende varianten waarbij of de input, of de output of beiden verbonden is met de tulpaansluitingen. Mogelijk heb je een verkeerde. Ze bestaan ook met een schakelaartje waarbij je kunt kiezen of het input of output is.

Het kan ook nog zijn dat je mediaspeler op de verkeerde uitgang staat. Mogelijk kun je dan proberen door met de afstandsbediening tussen de verschillende outputs te schakelen. Wel na elke druk op de knop een paar seconden wachten om de apparaten de gelegenheid te geven elkaar te detecteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let ook wel op. Zet de tv alvast handmatig op de goede ingang. Want een scart met tulpjes schakelt vaak niet de tv automatisch op de juiste ingang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet alleen de ingang van je tv, maar ook de output van je mediaspeler.