Wat doen bedrijven met beschadigde verpakkingdozen bij een retour?

Laatste kocht ik een keukenmachine van Philips via een online shop. De machine werd in de originele doos verstuurd. Ik heb hem teruggestuurd maar daarbij is wel de doos licht beschadigd (denk aan het plakband wat verwijderd is en nieuwe opgebracht is). Wat doen bedrijven hiermee? Verkopen ze het product opnieuw in dezelfde doos?

11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ikzelf werk voor een bedrijf dat voor een bekend merk opslaat en distributeerd. Als er kapotte verpakkingen zijn dan wordt het product nagekeken en voorzien van een nieuwe doos. Dit gebeurt door een gespecialiseerde afdeling. Mocht er geen nieuwe doos meer zijn dan worden de producten tegen tenminste 50% verkocht (helaas alleen voor bepaalde bedrijven en niet voor ons of consument). De producten krijgen dan een waarde zodat de koper weet wat hij koopt. Een A-waarde is product beschadigt en een B-Waarde als product goed is maar er is alleen doosschade.

Er zijn bedrijven die producten weer als nieuw doorverkopen.

Ik vermoed dat elk bedrijf zijn eigen handeling heeft betreffende retouren.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ben het geheel eens met Castle. Enige aanvulling die ik heb is dat het geheel afhankelijk is van de "conditie van levering". Merk "a" kan bijvoorbeeld voorwaarden van RMA of DOA hebben en merk "b" zelfs ná garantie je kosteloos een gerecyclede doos sturen wat tot 90%+ procent is vervaardigd uit "oud papier / plastic".