Mijn laptop acer aspire 5520G wil niet meer opstarten/opladen wat kan ik hieraan doen?

Ik heb dus al meer dan 3 jaar mijn aspire 5520G Gister wilde ik hem opstarten,maar na paar seconden viel hij weer uit (ik hoorde wel piepjes) als hij uitviel dan startte hij weer op en viel weer na 3sec uit, dat proces wordt dan continue herhaald totdat ik de accu eruit haal. Nu heb ik hem aangesloten op de adapter maar dan komt er een rood lampje te staan bij de batterij. Hij wilt ook niet groen worden. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Ik heb zelf een Acer Aspire 5738z, met ongeveer hetzelfde probleem.

Ik heb toen op een forum gezocht, en het volgende hielp:

1) Haal de accu uit de laptop;
2) Hou de aan/uit-knop 10 seconden ingedrukt;
3) Stop de accu weer terug;
4) Doe de laptop aan, en houdt tijdens het opstarten de ‘F8-toets’ ingedrukt.

Je laptop wordt nu (als het goed is) in veilige modus opgestart. Doe het volgende wanneer de laptop klaar is met opstarten:

1) Ga naar het configuratiescherm;
2) Zoek op 'systeemherstel;'
3) Klik op 'Systeembestanden en -instellingen vanuit een herstelpunt terugzetten;'
4) Volg de stappen op het scherm.

Ik hoop dat ook bij jou hierna de laptop weer normaal kan opstarten.