Waarin behalve de prijs zit het verschil in LED lampen van 5 euro bij bijv. het Kruidvat, tov Philips' LED lampen van 25 euro?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (4)

De kwaliteit en vooral de lichtintensiteit. Die wordt in lumen uitgedrukt (dacht ik) en hoe hoger, hoe meer licht.

Nu worden LED lampen ook wel goedkoper nagemaakt.

Toegevoegd na 3 minuten:
En misschien het belangrijkste: de goedkope ledlampen geven vaak weinig licht en hebben geen mooie kleur.

Het is dus belangrijk om de lichtopbrengst te testen (of te controleren). Een dure lamp hoeft niet persé beter te zijn. Het kan ook een eerdere generatie lampen zijn - duur ontwikkeld - waar men van af wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het grote verschil is de voeding voor de led's
Ledjes zelf zijn vaak het zelfde
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn inderdaad vele reden voor het prijsverschil , wat hier nog niet vermeld wordt is dat er LED lampen zijn die je niet en andere dan weer wel kan dimmen en daar zit reeds een groot verschil van prijs vb. een luchter met verschillende lampen zou je graag dimmen wel dan heb je een speciale dimmer nodig maar ook de speciale LED lampen en beide zijn wel hoger in prijs . Opgelet de verkopers weten in vele gevallen nog niet dat er LED lampen bestaan die je kan dimmen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi Enjenj,

de kleur en opbrengst van het licht zijn al genoemd, maar ook of de ledlamp wel of niet op een (normale) dimmer kan worden aangesloten bepaald de prijs.
heb je geen dimmer, dan hoef je niet zo'n dure dimbare lamp te kopen.
heel belangrijk: de kleur, kijk vooraf naar de kleur van het licht
goedkope lampen geven je een wit ongewassen uiterlijk.

alle ledlampen geven veel licht voor weinig vermogen.
worden niet heet, dus geen brandgevaar.

groeten, Dré