Wat te doen als van aantal stopcontacten/lampen ineens uitvallen en stoppen niet zijn doorgeslagen?

We hadden een lamp er af gehaald, maar pas een tijd later viel van een aantal stopcontacten en twee lampen de stroom uit. Stoppenkast geeft niets geks aan, aan- uit van alle stroom helpt niet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

In de lasdozen zitten de draden aangesloten met lasdoppen.
Bij de moderne lasdoppen, wil nog wel eens een draad los gaan zitten, na het niet goed insteken ( ver genoeg) van een draad, als er aan een draad is getrokken.
Bij het verwijderen van de lamp, is dit mogelijk gebeurd.
Zoek de lasdoos nu op en controleer de lasdoppen.
Denk nu niet, laat dan maar zitten, ik weet niet waar die doos zit, want het is heel erg belangrijk de losse draad te vinden, het zou brand kunnen veroorzaken, indien de draad los/vast zit.
Hij gaat dan makkelijk vonken.
In de stoppenkast kan je dit niet zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet vooral niet de stroom eraf te zetten.

Andere antwoorden (1)

Vreemd, vermoedelijk zal er ergens een breuk ontstaan zijn of een verbinding zijn losgegaan bij het verwijderen van de lamp?
Ik neem even voor het gemak aan dat je de gehele lamp verwijdert heb.