De oplader van een tandenborstel werkt op basis van inductie. In de houder (tevens lader) zit een spoel waar een veranderlijke stroom doorheen loopt. Door het steeds veranderende magnetische veld wordt op die manier in de spoel van de tandenborstel stroom opgewekt en opgeslagen in de accu / batterij.
bamibal
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik ga er van uit dat dit is wat de vraagsteller bedoelt +

Andere antwoorden (5)

daar heb je gewoon opladers voor
zie foto *
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stekker in stopcontact en dan de tandenborstel op het ''piemeltje'' zetten met het ''gaatje'' dan laadt hij op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet je het piemeltje wel hebben.+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat krijg je gratis bij een elektrische tandenborstel (mits deze oplaadbaar is)
er zijn tegenwoordig ook elektrische tandenborstels op batterij en daar moet gewoon een nieuwe batterij in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het opladen gebeurd op het principe van een transformator.
Hier zijn wel beide wikkelingen gescheiden, eentje (primaire)in de basisunit en eentje (secundaire) in de behuizing van de bordstel.
Dit is dan wisselspanning en die wordt nu gelijkgericht naar een + en - waarmee de batterij kan opladen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een oplaadstation (oplader) of een gewone batterij