Wat is dit voor schakelaar?, en waar zou ik deze kunnen kopen

ik ben bezig met een kratradio en zag een youtube video zie link, en die eerste schakelaar die wordt omgehaald daar ben ik nieuwsgierig naar :), weet iemand hoe zo'n schakelaar heet en waar ik die kan kopen (online) ????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dat is een los beschermingskapje (Switch Guard of Switch Cover) en is voor 2 dollar te koop.
escape
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke hartstikke bedankt

Andere antwoorden (3)

Dat is een slag-schakelaar. Op diverse plaatsen te vinden.
B.v. hier:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/onderdelen-overige-merken/slag-schakelaar-led-rood-81160548.html

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens zijn er ook andere namen, zoals: beveiligde schakelaar, geblokkeerde schakelaar, schakelaar met kap, enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op www.conrad.nl kun je allerlei electronica spullen vinden om dit soort dingen te gaan bouwen.
die schakelaar zal je er vast en zeker ook kunnen vinden. Een bovenstaand antwoord heeft je de naam al gegeven.

Toegevoegd na 5 minuten:
In deze categorie:
http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0216100/Tuimelschakelaars?categorycode=0216100&page=0&perPage=100

Bijvoorbeeld deze:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/701210/Tuimelschakelaar-R13-28B-06-m-R17-10/0216100&ref=list
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een gewone schakelaar , die maakt verbinding of geen verbinding en dat kapje heeft geen functie, ofwel "blijf eraf als je er niets van kent is het gevaarlijk" maar dat is duidelijk voor u niet de bedoeling .

Toegevoegd na 4 minuten:
Deze schakelaars zijn in elke elektriciteits onderdelen winkel te koop maar dat heeft niets te maken met elektronica , het is gewoon een blufschakelaar bij deze toepassing.