Wat is de beste manier om een laptop op te zetten op een bed of op je schoot?

Iets hards als een boek of plank maar ik heb dit gevonden en dat leek me wel wat: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10086654/#/00207699
Alleen dat geeft me hetzelfde gevoel als een dekbed wat ik juist wil voorkomen. Ik wil er niet teveel aan kwijt zijn.

Toegevoegd na 32 minuten:
Nu ik zo kijk zit er bij mn RAM en HDD openingen en aan de zijkant bij de HDD echt een ventilator en openingen. Hij staat idd op kleine pootjes.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ik heb dat ding van Ikea en veel gebruikt toen ik een paar weken op bed lag. Ideaal.

Ik gebruik een muis en dan is het wel handiger om iets extra naast je te hebben waar die muis het goed op doet (werkt niet op bank/dekbed) maar daar gebruikte ik een boek ofzo voor.

Een bedtafeltje is niet handig ivm de randen maar dat ikeading is super en prima voor de ventilatie (toendertijd het grootste euvel bij mijn laptop maar met dat tafeltje ging dat prima).

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik snap jouw "hetzelfde gevoel als een dekbed" niet zo. Bedoel je dat het te warm is? Daar heb ik geen last van, later heb ik het ook gewoon op de bank gebruikt maar alles beter dan een eerstegraads brandwond op je dijbeen door oververhitting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb hem nog niet maar binnenkort hopelijk wel :)

Andere antwoorden (5)

Bij Action hebben ze van die schootonderleggers; van boven vlak, van onderen een soort kussen. Kost ongeveer €5. Mijn laptop past erop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dienblad op pootjes wellicht een optie....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kantelbaar bedtafeltje. Dat heeft zo'n zelfde hoogtesysteem als een klapstoel. Dus je kunt 'm gewoon rechtop zetten als je de laptop zittend wilt gebruiken, en schuin zetten als je in bed tegen de kussens leunt.

Toegevoegd na 10 minuten:
Hier heb je er eentje van maar 15 euro: http://www.dastrading.nl/Hiushoud-Producten/Laptop-Bedtafel
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ziet er een beetje gammel uit maar ik ben toch meer op zoek naar wat ik in de vraag zette.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vind hem er wel goed uitzien alleen ik weet niet of mijn laptop erop zou passen die is namelijk 17,5 inch denk je dat die erop past?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou wel handig zijn als dat erbij vermeld werd idd..
De laptop die ik heb staat op kleine 'pootjes' en aan de onderzijde zitten ook ventilatiegaten. Kijk even of dat bij jouw laptop het geval is en pas daar het 'hulpmiddel' op aan. Het beste is trouwens een gewone harde ondergrond, waarop het ding recht en stevig geplaatst kan worden. De naam 'laptop' moet je niet te letterlijk nemen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu ik zo kijk zit er bij mn RAM en HDD openingen en aan de zijkant bij de HDD echt een ventilator en openingen. Hij staat idd op kleine pootjes.
Zolang de openingen in de laptop NIET afgedekt zijn (warmteafvoer) en de laptop niet voortdurend beweegt (slecht voor de sneldraaiende harddisk die dan de lagering zwaar gaat belasten) is de keuze verder niet kritisch voor het apparaat zelf.

Wel een droge ruimte die niet te warm is gebruiken.(condensvorming en en gevaar van oververhitting)

Het is echt slecht de laptop te kantelen als de HDD werkt, de gyroscopische effecten die de schijf ondergaat maken de lagers ruimer en dat gaat ten koste van zijn levensduur.

Mede daarom hebben tablets geen HDD.