Is een ioniasator in huis verstandig, en wat zijn de nadelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nadelen:
- duur in aanschaf
- een verhoogde energierekening
- neemt onnodig ruimte in Voordelen:
- ?
Ritsuka
11 jaar geleden
wat doet zo'n ding?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een ionisator zorgt voor aanmaak van negatieve ionen, negatieve ionen zorgen ervoor dat de lucht schoner en gezonder is, en je voelt je er beter door. Je hebt dagelijks een minimaal aantal negatieve ionen nodig om gezond te blijven.
Negatieve ionen ontstaan ook ondere andere bij watervallen, daarom voel je je ook vaak erg goed bij watervallen.
Ritsuka
11 jaar geleden
gewoon een waterval in je huis aanleggen dus ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha

Antwoorden (2)

ik heb sinds een klein jaar een ionisator in huis, en hij bevalt geweldig!
hiervoor had ik een luchtreiniger, die veel herrie maakte, en waar ik dure filters voor moest kopen.
bovendien leverde hij maar half werk; na een uur rook je het nog als ik een sigaret had opgestoken.

de ionisator houdt de lucht continue fris, je hoort 'm niet, en hij verbruikt weinig stroom.
wat mij betreft een absolute aanrader; ik zou geen nadelen weten.

ik heb de bovenste ionisator in de link; de ionisator antraciet.
ook kan je op deze site reviews lezen, die voor het overgrote merendeel positief zijn.

http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0601001/Ionisators
11 jaar geleden
Er zijn voor en nadelen; voordeel is dat alle deeltjes worden geabsorbeerd en de luchtwegen minder geïrriteerd raken. Nadeel is dat zuurstof kan worden omgezet in ozon. En dat is gevaarlijk voor de gezondheid.