Mag je een oplaadbare batterij bij een niet oplaadbare batterij doen?

Mag je bijv. in een wii controller één oplaadbare en één niet oplaadbare batterij doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is niet toegestaan verschillende batterijen in hetzelfde apparaat te doen. Dus ook niet twee verschillende merken niet-oplaadbare batterijen. Één batterij zal eerder leeg gaan. Er bestaat dan de kans dat die batterij beschadigd raakt of gaat lekken. Voor even kan het prima werken, maar voor de lange termijn is het niet aan te raden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor even geen probleem, echter niet opladen zo.
De spanning van type batterij is verschillend dus zal de een sneller leeg zijn dan de ander. Maar goed voor even kan het dus geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit mag en kan wat betreft de Wii controllers. Bij sommige toepassing worden strekere alkaline batterijen voorgeschreven. Let verder op: oplaadbare batterijen hebben zijn 1,2V waar niet oplaadbare 1,5V zijn. Als je meerdere moet plaatsen kan de totale spanning te laag zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet verboden, maar de oplaadbare batterij zal waarschijnlijk eerder leeg zijn dan de (nieuwe) alkaline batterij.
Meestal heeft een oplaadbare batterij een kleinere capaciteit dan een alkaline batterij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
Volgend Bluebird geeft de oplaadbare batterij een lagere spanning. Dus als je ze parallel zet gaat de niet oplaadbare batterij de oplaadbare opladen (en zal dan leeg raken zonder dat je hem gebruikt).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je krijgt er geen bon voor ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze staan altijd in serie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een apparaat met meerdere batterijen staan de cellen altijd in serie, het verschil in spanning is dus geen probleem: een 1,2V cel in serie met een 1,5V alkaline batterij geeft 2,7V spanning, ook voldoende voor het apparaat.
Als de controller ook op twee accu's van 1,2V kan werken dan is de spanning van accu + alkaline batterij zeker genoeg.