Waar laat je een lamp repareren?

Ik heb via een vriend van me een oude stalamp overgenomen en nu wil ik deze laten repareren. De dimmer is namelijk kapot (lijkt alsof deze kortsluiting geeft). Er zit geen garantie meer op, dus terug naar de winkel wordt lastig, plus denk ook niet dat die de lamp kunnen repareren (alleen verkoop).

Waar kan ik dit het beste laten doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
BIj lampje!

Het beste antwoord

ga naar een electrabedrijf in de buurt daar kunnen ze hem vast repareren of ga eens op zoek in je familie/vriendenkring misschien zit daar een handige harrie tussen die je wil/kan helpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (4)

Als je geluk hebt vind je misschien nog een oude radio/ TV monteur in de buurt. Op zich zit een dimmer vrij eenvoudig in elkaar; reparatie werkplaatsen zijn echter een zeldzaamheid geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, er is wel overal verkoop, maar reparatie dus niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt soms nog wel een ouderwetse elektronica-winkel in de buurt waar ze nog losse transistors e.d. verkopen, misschien kennen ze daar nog een knutselaar die nog wat repareert.
Kijk gewoon even bij de kringloop,als het een oude stalamp is zoals je zegt dan hebben ze die vast wel.
en koop desnoods de hele lamp of vraag daar naar een losse dimmer,en die kun je er zelf ook nog wel tussen zetten als het moet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo'n dimmer ertussen zetten lijkt mij juist lastig, maar ik ben ook geen kenner op dat gebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan vragen aan een bekende,er is best wel iemand die je helpen kan.
Bij kennen we nog een winkel waar allerlei onderdelen van "tig" apparaten te krijgen zijn en waar ze nog af en toe reparaties uitvoeren: Ma'as Service heette het geloof ik vroeger.. hoe het nu heet weet ik niet maar in EHV zit het op De Demer in het centrum....Misschien kun je daar iets mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kortsluiting geef je niet maar krijg je (kado)
Dimmer vervangen... schroevedraaier gebruiken en er uit halen die ouwe (meuk) type nummer enz nakijken even bij conrad.nl kijken die hebben die ouwe troep... succes

Toegevoegd na 1 minuut:
kost je wel een biertje...