Hoe zorg je ervoor dat een metalen draaihek dat nu met een sleutel op slot wordt gedaan, automatisch vanaf grote afstand draadloos kan worden bediend?

Mijn vriend woont achter zijn bedrijf, 's avonds gaat een hek dicht voor beveiliging. Als hem iets overkomt zit hij in de problemen omdat hij dan niet naar het hek kan lopen om het te openen voor bijv. een arts

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

hoi 2012aa,

ik woon en werk ook achter zo'n hek.
het is geen probleem, er is een brandweerkluisje.
alle (overheids) servicediensten hebben een sleutel die in dat kluisje past. in het kluisje zit de sleutel van het hek.

een elektrisch hek kan altijd met de hand worden geopend, want als er geen spanning is, dan moet het toch ook geopend kunnen worden.
ook handbediende hekken hebben zo'n sleutelkluisje.
je vind ze ook bij flat's en andere openbare zaken.
kleine ronde cilinder, of 'geldkistje' aan of in de muur gebouwd.

groeten,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geheel draadloos, dan zal je met een accu moeten werken. Dan zal het een 12 volt systeem worden. Dat houdt wel in dat regelmatig de accu opgeladen moet worden.
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een accu. Het hek zelf kan toch gewoon op het stroomnetwerk worden aangesloten. De afstandsbediening is dan wel draadloos, maar daar is geen 12v voor nodig...
daar bestaan vaste systemen voor en mits enige aanpassing ( technische kennis en inzicht nodig ) kan je ook een garagepoortopener gebruiken. Deze zijn tegenwoordig niet te duur.