Waarom is het belangrijk dat je je navigatiesysteem eerst goed oplaad voordat je er gebruik van maakt??

Heb net een nieuw navigatiesysteem aangeschaft (Mio) en in de gebruiksaanwijzing staat dat ik het eerst 8 uur moet opladen voordat ik het gebruik van kan maken.

Waarom is dit nodig en wat gebeurt er als ik er na een uur of twee opladen meteen gebruik van maak??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De batterij eerst goed doorladen voordat je deze gaat belasten. Als je de batterij half laadt, en je gaat hem dan weer ontladen, dan kán dat ten koste gaan van de levensduur van de batterij.
jc54