Wat is dit, het zit in de stopcontact en waarvoor wordt het gebruikt?

Wat is dit in de stopcontact en waarvoor wordt het gebruikt?

Toegevoegd na 2 minuten:
En hoe heet het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat is een beschermplaatje zodat kleine kindertjes niet met hun kleine vingertjes in de gaatjes kunnen komen. Als je goed kijkt zie je dat het plastic plaatje de gaatjes afschermt. Wil je er nu een stekker insteken dan zul je deze iets moeten draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is een beveiliging om te voorkomen dat kleine kinderen hun vingers of andere voorwerpen in de gaten kunnen steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik op internet kan vinden staan deze dingen gewoon bekend onder de naam "kinderbeveiliging afdekking".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat het is wordt al in de eerste antwoorden uitgelegd. Maar de naam van dit hulpmiddel is nog niet genoemd: een afdekplaatje. Zodra de stekker uit het stopcontact wordt gehaald draait het plaatje direct voor de opening. Als je de twee stekers van een stekker precies op de gaatjes zet en even terugdraait dan kan hij weer contact maken. Maar zo te zien is het draaimechanisme van het plaatje op jouw foto versleten, want hij staat open.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De foto is een kwart gedraaid, wat de verwarring veroorzaakt.