Kan ik mijn mobiel met fiets opladen?

Weet iemand of er een manier is om mijn mobiele telefoon op te laden aan mijn dynamo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dankje, Ik ben er op school al enkele weken mee bezig, in een opwindbare lamp zit namelijk een transistoren en diodes die er voor zorgen dat er 6 Volt stroom is. Dat is exact wat een dynamo opleverd. De spannings bron die in de opwindbare lamp zit vervangen door de dynamo en klaar. (denk ik)

Antwoorden (2)

Gepubliceerd: Vrijdag 24 februari 2012

Vijf Belgische studenten hebben een fietsdynamo omgebouwd tot een usb-oplader, waarmee smartphones even snel opladen als via het elektriciteitsnet.

De zogenaamde 'usb-bike' zet de energie van de dynamo om naar een usb-poort waarop alle smartphones, tablets en iPods zijn aan te sluiten. De 'groene' oplader is waterdicht, schokbestendig en te bevestigen op een stuur of onder het zadel.

Toegevoegd na 10 minuten:
Oh oh. Op hun website staat:
"De USB-Bike kan momenteel niet meer besteld worden. Wegens het grote succes van USB-Bike kunnen we de productie niet meer combineren met onze studies."

Tja....
escape
12 jaar geleden
dit gaat redelijk simpel hoor. Zie voorbeeld van mijn site zonnepaneellader hier.ipv zonnepaneeltjes... sluit aan op de dinamo.de diode zorgt voor de gelijkrichting.
Eventueel een spanningsregelaar 7805 ipv diode voor uitgang .Zal proberen dit schema er vandaag nog bij te plaatsen. Groetjes
https://sites.google.com/site/migsken22/home/zonnepaneellader

Toegevoegd na 5 uur:
ziezo ; site aangepast. Veel geniet ervan.

https://sites.google.com/site/migsken22/home/zonnepaneellader/fietslader

Toegevoegd na 5 uur:
link niet goed ; nu dan hopelijk

https://sites.google.com/site/migsken22/home/zonnepaneellader/fietslader