Ik heb nu digitale tv waar ik een ethernetkabel voor nodig heb, maar die kabel gebruik ik al voor mijn computer. Wat is handig om te doen?

Ik heb deze tv namelijk op mijn kamer staan waar ook een computer staat. Ik heb dus twee ethernetkabels nodig in één kamer. Ik doe nu telkens mijn internetkabel uit mijn computer halen en in de decoder stoppen, zodat ik digitale televisie kan kijken, maar dit schiet natuurlijk niet op.

Mijn computer kan draadloos, maar dan wordt het signaal vele malen minder sterk en dat schiet eigenlijk niet op. Bestaat er bijvoorbeeld iets van een ethernetkabel-splitter? Zo ja, is daar veel signaalverlies bij? Of is er iets anders handigs? Er is volgens mij nog wel een ingang over voor een ethernetkabel in de modem, maar dan moeten we nog een kabel doortrekken en dat wordt lastig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

hoi Krekatos,

een IP verbinding gebruikt maar 4 draadjes (1-2 en 3-6).
de overige draden 4578 worden niet gebruikt.
je kan die draden gebruiken voor je TV, maar dan moet je ze wel uit de kabel peuteren en op 1/2-3/6 aansluiten, uiteraard ook aan de andere zijde. dan heb je op één kabel twee apparaten aangesloten.
zo heb ik ook lange verbindingen gemaakt. werkt prima.

een draadloze verbinding is natuurlijk makkelijker, dan hoef je niet te rommelen. voor de PC gebruik je dan de wifi, en de TV krijgt de kabel. (kabel is sneller dan wifi) ik vermoed dat de afstand tussen router en jouw kamer te groot is.

mogelijk kan je de router zodanig verplaatsen, dat de ontvangst in jouw kamer beter is, maar een betonnen vloer is en blijft ondoordringbaar.

een repeater in het trapgat, doet ook wonderen.

je kan een switch (of hub) aan de kabel zetten, en vandaaruit naar de TV en de PC.

kortom, je hoeft niet te wanhopen, want er zijn vele mogelijkheden.

bovendien: TV?? wat is er tegenwoordig nog het kijken waard?
zo, je hebt dit weekeinde wat te doen, veel suc6

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier heb ik wat aan, bedankt Dré!

Andere antwoorden (3)

zolang ze niet allebei tegelijk aanstaan is er geen signaal verlies. je heb natuurlijk ook nog een kort kabeltje extra nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor dat geld koop je een goede switch en kun je gewoon de computer en de decoder tegelijk gebruiken. http://www.alternate.nl/html/product/Hubs__en__Switches/TP-LINK/TL-SF1005D/209567/?tn=HARDWARE&l1=Netwerk&l2=Hubs+%26+Switches
Je moet even op zoek gaan naar een ethernet hub of switch. Een 4-poorts variant is in jouw geval al voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hè itv van KPN hebt met het zte modem(staat achter op welke merk je hebt) dan kan het idd met een switch maar als je wat anders hebt betekend het niet meteen dat wil met een switch KPN heeft op de oudere modems alleen poort 3 voor de tv...