Kan je bij digitale televisie meerdere televisies aansluiten op je digitale ontvanger?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ja, met een splitter maar het heeft weinig zin.
Tenzij je op alle televisies hetzelfde kanaal wilt zien.
Bovendien zul je kampen met signaal verlies en de twee weg communicatie zal niet gaan (voor 'on demand' services en 'uitzending gemist').

Overigens kun je wel één televisie digitaal aansluiten en de rest op het analoge signaal dat nog steeds wordt megezonden.
De voordelen van het digitale signaal zal je echter niet hebben op de analoog aangelsoten tv's (extra kanalen en diensten).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
+1. Dit is het goede antwoord.

Andere antwoorden (2)

Technisch gezien is het geen probleem. Maar je moet dan wel (zoals hierboven correct geantwoord is) op alle tv's naar dezelfde zender kijken en je kabels moeten lang genoeg zijn. Door de prijs van de kabels en problemen om ze weg te werken, wordt het al snel goedkoper om een tweede tuner te kopen of analoog te blijven kijken op de overige toestellen.

Als je bij Ziggo zit, kun je televisies kopen met een ingebouwd CI+ slot waarmee je een ingebouwde digitale HD tuner hebt. Het is de verwachting dat andere kabelaars zullen volgen.
paulus811
14 jaar geleden
bij ziggo en diggitenne kun je gratis of heel goedkoop een tweede ontvanger kopen krijgen dan is je probleem opgelost