Neemt de zuigkracht namate de stofzuiger ouder wordt af?

Dus treedt er slijtage op als het apparaat langer in gebruik is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

Kort maar krachtig: ja.
jc54
12 jaar geleden
Kort maar krachtig nee, het slecht zuigen komt door verstopte filters en of lekkende aanzuig leidingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord. Als je het theoretisch bekijkt blijft de zuigkracht gelijk. Het is niet zo dat de motor minder snel draait en als je al het verzamelde stof gewoon eruit krijgt is er geen probleem. +
dus ja de zuigkracht neemt af naar mate de stofzuiger ouder word en vervuilde filters heeft. Je kunt het een beetje voorkomen door regelmatig filters te verversen of schoon te blazen met een compressor. maar je krijgt nooit alle stof eruit dus ........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen de filters vervuilen (die kun je schoonmaken en/of vervangen), ook de turbine in de zuigmotor vervuilt.
Daar kun je niet bijkomen, dus die kun je niet schoonmaken, maar daardoor loopt de zuigkracht wel terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt helemaal aan de kwaliteit van je stofzuiger en hoe je er mee omgaat, belangrijk is dat je hem regelmatig leegt en goed schoon houd waardoor de filters niet kunnen verstoppen. Maar overigens denk ik dat het niet te vermijden is dat na maten je stofzuiger ouder wordt hij ook minder hard gaat zuigen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De motor blijft de zelfde prestaties leveren maar als de zuigkracht minder wordt kan dat komen door vuile filters e.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij niet.Dat slechter zuigen komt door heel andere dingen.Je dvd rom station van je computer gaat ook niet langzamer draaien op den duur.En oude treinen gaan ook niet langzamer rijden.