Je vraag gaat denk ik over een schroefpatroon met een zekering in de meterkast? Dat is wat ik er uit opmaak.

Als deze niet goed vast zit kan er slecht contact zijn gemaakt tussen de vaste contacten in de meterkast en de schroefpatroon met zekering. Dit slechte contact zorgt voor een zogenaamde overgangsweerstand, dit kan bij grote stroomafname resulteren in dat een deel van de stroom kan worden omgezet in warmte, mogelijk zelfs zo warm dat e.e.a. zou kunnen gaan smelten.

Het is van belang dat schroefpatronen goed vast zitten (handvast) gedraaid.