Wat kan er aan de hand zijn als ik met mijn hdmi kabel paars beeld krijg? *zij extra uitleg*

hallow

ik heb een 4 poort hdmi splitter verkocht aan een kennis van mij. bij mij heeft hij het altijd goed gedaan.
Maar bij de kennis aangesloten, gebruik gemaakt van input 1,5 meter kabel output 10 meter kabel krijgen we paars beeld op alle 4 de outputs. ook als we een andere 10 meter kabel pakken, als we de 10 meter kabel vervangen voor een 1,5 kabel krijg ik wel gewoon normalen kleuren.
Ik heb de splitter weer zelf in bezit en getest. met zo wel input als output 15 meter zelfde merk als de gebruikte 10 meter bij de kennis thuis en krijg hier thuis wel gewoon beeld.

Hoe komt het dat ik bij een 1,5 / 10 meter kabel paars beeld krijg en bij een 15 / 15 meter gewoon beeld krijg ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Klinkt als een probleem met het omschakelen van de HDMI input op de TV.
Probeer het nogmaals en als het probleem zich voordoet, wissel dan de input op de tv een paar keer [met de knoppen] en zie of het probleem verholpen is.