Internetkabel te kort, van beneden naar boven. Is deze te verlengen?

Ik ondervind met online gamen via draadloos internet problemen met verbinding, en wil daarom via de kabel online. De xbox staat op mijn kamer en de kabel is al tot aan mijn kamer doorgetrokken, alleen is deze net een paar meter te kort om tot de Xbox te komen. Is er een mogelijkheid om de kabel te verlengen? Door een extra kabel op de een of andere manier eraan te verbinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (3)

Ja, er zijn blokjes te koop waar 2 ethernet-aansluitingen opzitten, daarmee kun je je kabel verlengen.

Toegevoegd na 57 minuten:
Ook maar even een linkje naar zo'n ding toegevoegd. Kost bijna niks :)
gvrox
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb op die manier mijn kabel ook verlengd en dat werkt prima!
Je hebt twee mogelijkheden:

1) De stekker eraf knijpen, verlengkabel kopen met stekker aan één kant en de draden solderen, dit is wel heel lastig, je moet dan zorgen dat alle 8 draden goed aan elkaar zitten en elkaar niet raken
2) De m.i. gemakkelijkste en mooiste methode: Een UTP-koppelstuk kopen. Zie bron.

Toegevoegd na 10 minuten:
Let er bij de koppelstukjes trouwens wel op welke CAT kabel je hebt; Als je op gigabitsnelheid wilt XBoxen, dan heb je minimaal een CAT5e-kabel. Dit staat meestal op de kabel gedrukt in kleine lettertjes. Bron 2 geeft een overzicht van de UTP-kabel en welke CAT's er zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een blokje er tussen is op zich te doen maar je kan beter even naar een electronicazaak gaan en daar een kabel van precies De goeie lengte laten maken of een standard lengte te kopen die lang genoeg is
die blokjes kunnen namelijk wel eens storen door de verbinding te verliezen
zal niet gauw gebeuren maar toch
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is ook helemaal niet duur +