Op mijn 220v net van caravan bliksem inslag gevolgen? voor mijn Laptop en ander electronika. Wat te doen ter voorkoming .

steeds meer ellende als je geen aanpassingen maakt in je net

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Gewoon even een stekkerdoos met overspanningsbeveiliging kopen. Ik heb ooit zo'n ding bij Blokker gekocht. Zie voorbeelden hier:
http://www.allekabels.nl/230_volt/Overspanning-Beveiliging.html

Het beste antwoord

Je kunt een overspanningsbeveiliger monteren.
Er zijn verschillende types en uitvoeringen zowel als inbouw als losse.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als je bliksem inslag krijgt kan je naar alle waarschijnlijkheid alle apparatuur die aan het net hing weg gooien.

oplossen doe je door een kleine bliksem afleider te plaatsen, of door alle stekkers uit het net te trekken als het onweert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodra onweer dreigt jouw caravan ontkoppelen van de totale (extrene) stroomtoevoer! In die periode even gebruik maken van de Camping-gasjes. Óók wel gezellig....