Chips, deze tenminste, worden momenteel van silicium gemaakt. (van zand dus...silicium oxide) Er worden enkele andere veel voorkomende elementen bij gebruikt. Deze raken niet op.

Wat ook nodig is zijn stroom geleidingen. Daarvoor is goud noodzakelijk. Want de verbindingen zijn inmiddels zo minuscuul dat elk ander metaal snel zodanig zou oxideren dat de chip niet meer werkt. Dat goud zou wel een probleem kunnen gaan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat van dat goud valt wel mee,uit een goudbaar kun je zeer veel kilometer draad trekken,dit touwtje is heel erg dun.
bovendien worden tegenwoordig deze dingen gerecycled en het goud dus terug gewonnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er alleen goud voor die micro electronica gebruikt zou worden heb je helemaal gelijk. Echter, met goud gaat het om het totale goud verbruik en mogelijke tekorten. Bij zand heb je gewoon geen tekort, ongeacht wat we ervan gebruiken voor beton (en voor die chips).