batterij in wekker

gaat de wekker langzamer lopen als de batterij bijna op is of stopt de wekker ineens met lopen als de batterij op is

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vergeet niet uurtje terug zetten vanacht anders loop die voor.

Het beste antwoord

Het laatste. De wijzers van een wekkertje zijn niet continu in beweging, zoals in een slingeruurwerk, maar bewegen pas na een x aantal trillingen van een kwartskristalletje. Die trilling blijft erg constant, ook als de batterij bijna leeg is. Alleen er komt een moment dat ie de kracht niet meer heeft de wijzer te verplaatsen, en dan stopt het wekkertje met lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant, maar niet helemaal mijn waarneming bij Hema quartz wekkers, die gaan langzamer lopen ,maar staan niet stil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verschillende antwoorden op de vraag. Deze geeft uitleg over werking en wat er dan (niet) gebeurt

Andere antwoorden (10)

Dat laatste. Waarom? dat is aan de volgende antwoordgever.

Toegevoegd na 9 minuten:
Bij mij thuis tikt hij nog wel op tijd, alleen heeft de klok het vermogen niet meer om de wijzer te verzetten. Dan blijft 'ie elke seconde schokken op dezelfde plaats.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naar mijn ervaring gaat de wekker eerst (veel) langzamer lopen.
14 jaar geleden
Mijn ervaring is dat een een wekker met wijzers steeds langzamer gaat lopen en een wekker met digitale cijfers en ineens mee ophoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ervaring met alle batterij aangedreven apparaten,is dat ze er plotsklaps mee stoppen! Alleen een zaklampie geeft langzaam de geest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht jij dan dat ie sneller ging of zo. Natuurlijk loopt die langzamer.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank uwel
Mijn digitale wekker gaat minder fel branden, maar nooit langzamer lopen! Hij stop ineens, net als de duracell konijntjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reiswekker op batterijen, stopt tot nu toe met oplaadbare batterijen om Kwart voor 8, of 9.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@alsjemelevend. Oplaadbare batterijen zijn niet de beste optie voor reiswekker, omdat oplaadbare batterijen zichzelf ontladen en de stroom die de wekker verbruikt miniem is .
Een goede wekker stopt ineens, en blijft dus tot het eind de juiste tijd aangeven.

Een slechte wekker kan langzamer gaan lopen, en daardoor weken of zelfs maanden voor het definitieve einde de verkeerde tijd aangeven.

Ik heb beide varianten wel gehad, in digitale en analoge variant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah :-) +1
Zijn display gaat het eerst uit en het uurwerk blijft rustig doorgaan. Maar je hebt er weinig aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over welke type wekker hebben we het hier? Digitaal is goed werken of niet werken. Analoog is blijven werken tot de batterij volledig plat is. Nu zijn er ook al analoge wekkers met elektronisch binnenwerk. Bouwjaar en type zijn voor een correct antwoord van belang. Uit mijn ervaring moet ik zeggen dat de tijd veel langer duurt als mijn batterijen leeg zijn en ik dus beter zou gaan slapen.