Hoe komt het dat mijn midi zo langzaam is?

Als ik bijv iets in wil spelen op de laptop gaat dat niet al te snel en dat speelt best irritant, Ik heb een snelle laptop met een i7 en de midi kabel is er een van roland (cakewalk um1-g of zoiets

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk bedoel je 'latency' (een korte vertraging bij elke noot) ?

Installeer deze ASIO-driver, en kies 'm in je DAW: www.asio4all.de
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geldt alleen als de vraagsteller een PC heeft, misschien heeft hij wel een Mac...
Controleer de instellingen van de DAW programma. Daar zit de clue.

De I/O buffergrootte kan van invloed zijn. Ook bij MIDI instellingen kan er iets aan de hand zijn.
Resolution of relative controls, Midi bandwidth, om wat te noemen

Het hangt er ook helemaal vanaf wat voor een programma je gebruikt.