MacBook Air of Pro voor Natuurkunde studie?

Volgend jaar wil ik waarschijnlijk technische natuurkunde gaan studeren. Ik ben al een beetje aan het rodsnuffelen voor een laptop. Ik twijfel dus tussen de MBA en de MBP. Heeft iemand advies? MBA natuurlijk licht, compact, iets mindere specs. MBP betere specs, iets lomper en zwaarder. Ik wil hem misschien wel dagelijks meenemen en moet 1.5u reizen per dag, of zou ik hem niet iedere dag mee hoeven te nemen? Ik wil het gaan studeren op de Universiteit, dus geen HBO ofzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb ze allebei en de Air doet qua prestatie niet onder voor de Pro. Door het flashgeheugen net zo razendsnel, alleen wat minder geheugen en de 11" heeft geen cd/dvd-driver - die kun je er los bij kopen, maar lijkt me niet zo handig. De nieuwe Air heeft nu ook een verlicht toetsenbord en is nog sneller dan mijn "oude" (gekocht in maart 2011). Voor het verschil in gewicht, zou ik de Air nemen als ik 1,5 uur moest reizen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hier kun je ze vergelijken:
http://www.apple.com/nl/why-mac/compare/

..hoewel ik denk dat je dat al had gevonden ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, had de vergelijksite al gezien ja:). Ja, ben het er vergeten bij te zetten: 1,5u enkel, dus zon 3u per dag. Dan is zon lichtgewicht toch iets fijner denk ik. Wel balen dat die CD speler ontbreekt en het geheugen iets aan de kleine kant is. Ik heb gelukkig nog alle tijd om het te bedenken. Bedankt voor je antwoord :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je ook ervaring met capaciteiten van de laptop mbt een (universitaire) studie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee sorry, universitair was voor mij te hoog gegrepen :)
Maar ik heb ook op de Air, Office for Mac en Adobe CS5 (Master Collection) gezet en alles loopt altijd als een zonnetje. De mijne heeft overigens geen LAN aansluiting, ik ben dus verplicht Wifi te gebruiken. Ik weet niet of dat bij de nieuwe ook zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah oke, goed om te weten. Mis jij persoonlijk die cd/dvd-drive? Wat doe je als je nou een keertje een cd wil afspelen? Ik weet het nog niet zeker, heb namelijk en zijn (voor arme studenten :p) natuurlijk vrij prijzig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mis de Superdrive (ja zo wordt-ie genoemd) niet, maar dat komt doordat ik onderweg nooit iets af hoef te spelen. En als dat wel nodig is, doe ik dat natuurlijk op de Pro. Maar volgens mij is de Sdrive in verhouding niet heel erg duur ..toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even opgezocht: € 79,- Zie http://store.apple.com/nl/product/MC684ZM/A
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar 1250 euro voor een laptop is niet niks - vooral niet voor 17 jarigen - en om dan ook nog eens 100 euro bij te moeten leggen voor een externe HD en een losse cd-drive...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zat het me eigenlijk al af te vragen.. waarom wil je zo'n dure MacBook als je voor veel minder ook een goede Windows laptop kunt kopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil eigenlijk altijd al eens een Mac gaan proberen en ik dacht misschien nu. Windows is na een paar jaar alweer te traag of te laag, naar mijn mening.

Andere antwoorden (2)

Macbook pro is beter als je 1,5 uur reist. En ook voor anderen dingen is die goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad je Windows aan omdat Mac sommige dingen gewoon niet heeft
Zoals word bijvoorbeeld
Maar Mac is weer lichter
Pro blijkt wel goed te zijn over de andere heb ik geen verstand