Hoe kan je water licht laten geleiden?

Zodat ik een ledje aan de slangetje maakt van ong 50cm, en in dat slangetje water heb zitten, en dan alles oplicht.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik bedoelde eigenlijk een stof aan het water toevoegen waardoor het licht verder komt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Voeg er keukenzout (Natriumchloride) aan toe. Zout valt in water uiteen in ionen. De ionen zorgen voor stroomgeleiding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het licht moet geleiden, niet de stroom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het water moet dus oplichten?