Bestaat er zoiets als een ''mail me niet register''?

Net zoals het bel me niet register.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.9K

Het beste antwoord

Een mail-me-niet-register bestaat niet, omdat dat helemaal niet nodig is. Spammen of ongevraagd mail toesturen is verboden, en als het wel mag, zijn er strenge regels. Alleen bedrijven met wie jij een relatie hebt, mogen je mailen, en daarbij moeten ze ook nog eens heel duidelijk aangeven, hoe je daar met één muisklik vanaf kunt komen, zodat je geen enkele mail meer ontvangt.
Ontvang je toch ongevraagde mail, dan kun je dat melden bij de OPTA, en riskeert zo'n bedrijf een flinke boete.

Een mail-me-niet-register zou alleen zin hebben, als dat internationaal geregeld zou worden. Want als je spam in je mailbox krijgt, komt dat meestal uit het buitenland. En zelfs als dat zou lukken, dan heeft dat weinig zin. Want heel veel spam heeft te maken met computercriminaliteit, en de mensen die daar mee bezig zijn, zullen zich bar weinig aantrekken van een mail-me-niet-register.

Spammen is verboden, en dus wettelijk goed geregeld. Telemarketing is niet verboden, en juist daarom is er het bel-me-niet-register gekomen. Er zijn regels opgesteld, met o.a. de verplichting om bij ieder telefoongesprek, de potentiële klant erop te wijzen dat er een bel-me-niet-register bestaat. Dat blijkt goed te werken, en daarom is het niet nodig om ongevraagde telefoontjes te verbieden.

Wat er wel nog eens zal kunnen komen, is het bel-niet-aan-register, omdat de indruk is ontstaan (bij o.a. de consumentenbond) dat bedrijven die mensen niet mogen opbellen, omdat ze in het bel-me-niet-register staan, dan maar aan de deur gaan lopen leuren met hun spullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Jammer dat je buitenlandse mails niet kan opgeven want ik wordt zowat doodgegooid met mails over viagra en al dit soort onzin bij ongewenst.
Het enige dat ik hier tegen kan doen is het mailadres bij geblokkeerde afzenders plaatsen,maar veel helpt het helaas niet want dan krijg ik die onzin weer via een ander mailadres binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb je goed gezien Maria. Spammers gebruiken natuurlijk nooit hetzelfde emailadres voor de volgende spam. Het emailadres blokkeren heeft dus niet zoveel zin. Het is me niet helemaal duidelijk of het hier gaat om een hotmail account of je "echte" mailadres van je provider. Bij hotmail/gmail en al die andere accounts wil het wel eens helpen, door steeds maar "ongewenst" of "spam" aan te klikken. Als het email adres van je internetprovider is, moet je eens informeren, of ze daar een interne spamfilter hebben. Mijn provider heeft dat, en ik krijg eigenlijk nooit spam meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om hotmail Mesher en deze onzin komt al in ongewenst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van hotmail weet ik te weinig af. Wel heb ik een fastmail.fm account en een gmail account. In gmail krijgt ik echt nooit spam, en in fastmail ongeveer één maal per 14 dagen een spam. Beide accounts heb ik al jaren. Misschien daar eens een account nemen? Het ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan, hoe je je emailadres gebruikt. Als je je vaak ergens inschrijft (b.v. op allerlei forums) met dat adres, dan loop je meer kans dat je emailadres op een gegeven moment op een spamlijst terecht komt. En dan is er vaak geen houden meer aan, want die adressen wordt steeds weer verder doorverkocht. Maar misschien wist je dat allemaal al, wat ik hier vertel ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben een leek op dat gebied Mesher,maar dat wist je misschien al en ja in het verleden ben ik vaak op verschillende forums geweest,maar ook gebruik ik mijn mailadres om gewoon te mailen dus ik zou dan iedereen aan moeten schrijven dat ik een ander mailadres heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, nou ik ben ook een leek hoor. Ik denk dat het simpel is. Maak de afweging: OF zo nu en dan wat viagra bagger in je mailbox, of een nieuwe start met een nieuwe adres en/of provider. Je hoeft in ieder geval niet iedereen stuk voor stuk aan te gaan schrijven. Met BCC stuur je je hele adresboek in één mailtje, je adreswijziging. Die BCC functie zal hotmail vast ook hebben, en kost het 5 minuten van je tijd. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal er eens over nadenken als het echt te gortig wordt.
;-)

Andere antwoorden (2)

Nee, dat bestaat niet. Wel kun je op eenvoudige manier in je mailprogramma bepaalde mails op adres, of bepaalde woorden, tegenhouden en zelfs van je server verwijderen.
Alle spam tegenhouden is praktisch onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hotmail en gmail hebben tegenwoordig prima spam filters
alles tegenhouden lukt natuurlijk niet
maar als je ergens spam van krijg klik dan niet op de zogenaamde verwijder van lijst als ze dat al beweren
want kans is dat je juist meer spam binnenkrijgt
gewoon dumpen die hap.
en het kan handig zijn meerdere email adressen te hebben om belangrijke mail van minder belangrijke mail te scheiden
en als ze al beweren dat er wel zoiets bestaat trap er niet in want dat wordt je volgens mij echt plat gespamd
breng ze nu maar niet op het idee zoiets te creeren
capthavoc