tracking en tracing, is het volgen van een zending. van verzender tot ontvanger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk ook dat er Track and Trace wordt bedoeld. Om een voorbeeld te geven wanneer je een pakketje verstuurd met PostNL:

Je krijgt bij het postkantoor een code (tegenwoordig op de kassabon) waarmee je je pakket kan volgen op www.tracktrace.nl

Het hele traject van jouw pakket wordt hiermee gegeven, vanaf het moment van aflevering t/m de bezorging.

Andere koeriersdiensten hebben dit ook, het zal misschien net iets anders gaan, maar het idee blijft hetzelfde.

Toegevoegd na 1 minuut:
Aflevering = inlevering. Je kunt ook zien wanneer het in het sorteercentrum is, en zelfs als de chauffeur onderweg is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een pakket naar het buitenland verstuurt of hier in nederland .
In het binnenland dan krijg je e-mail adres : bv www.bpost2.be/bpi/track trace en je krijgt ook een barcode mee en die voer je in op het e-mail adres en kun je het pakket volgen .
Gaat je pakket naar het buitenland dan krijg je 2 barcodes mee en twee e-mails : een voor in het binnenland zie hierboven .
En een e-mail adres voor in het buitenland www.track-trace.com en een lokale barcode .
Ben nu een week een pakket aan het volgen En je kunt het pakket volgen .