hoe betrouwbaar is de applicatie ING Bankieren? Zijn je gegevens hier eigenlijk wel veilig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het is betrouwbaar. Maar zelf kan je ook stappen ondernemen om het nog veiliger te maken. Hier een aantal punten:

U gebruikt de Mobiel Bankieren-app van de ING om uw bankzaken met uw smartphone te regelen. Deze officiële app downloadt u alleen via ING.nl of voor:
iPhone en iPad: in de App Store of iTunes
Android: in de Android Market

U gaat met uw mobiele pincode net zo om als met de pincode van uw Betaalpas. U vertelt uw mobiele pincode aan niemand. Ook schrijft u nergens de mobiele pincode (versleuteld) op of bewaart u deze in uw mobiele telefoon of op uw iPad. Kies bij voorkeur een lastig te raden code (dus niet een code die u afleidt van uw geboortedatum, postcode, huis- of telefoonnummer).

Het is verstandig om ook de toegang tot uw mobiele telefoon te beveiligen met een pincode. In het geval van diefstal of verlies kan niemand anders bij uw gegevens.

Wij raden het af om open WiFi-netwerken te gebruiken. Bijvoorbeeld in een café of winkel. U weet namelijk niet of de draadloze internetverbinding goed beveiligd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als er bovenaan op de balk https staat is het extra beveiligd en kun je gerust je ding doen. vb: https://www.t-mobile.nl/my_t-mobile/htdocs/page/my_tmobile/login/login.aspx?vid=PersoonlijkLogin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze applicatie is veilig zo lang je zelf oppast en geen gegevens zoals wachtwoorden en banknummers op internet zet en op let dat je andere geen informatie geeft over je gegevens. Dit dus ook niet via email aan zogenaamde bank vragen deze vragen worden namelijk via email aan je gevraagd door criminelen