Is een USB-stick ook een externe harde schijf?

Het is misschien een domme vraag maar ik wil het even zeker weten. Ik heb ergens een externe harde schijf voor nodig, maar er staat niet bij dat ik er ook een usb-stick voor kan gebruiken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
paulus811
12 jaar geleden
Nog even aandikken wat ik al in mijn antwoord zeg, nee het is GEEN domme vraag dus goeievraag +1

Antwoorden (4)

Om het eenvoudig te houden: ja. Kijk wel of er genoeg ruimte op de stick is voor wat jij wilt gaan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen domme vraag!

Ja, een usb stick wordt gezien als externe drive zodra je 'm inplugt in je pc.
paulus811
12 jaar geleden
de opslag is hetzelfde
maar de capaciteit is natuurlijk niet te vergelijken
maar in principe werkt het hetzelfde
capthavoc
12 jaar geleden
In een USB-stick zit tegenwoordig geen harde schijf.

Vroeger waren die er wel, IBM heeft die gehad.

Als ik een USB-stick aansluit op mijn computer, zie ik staan:"verwisselbaar medium", of "verwisselbare schijf".

Het woord 'hard' ontbreekt.
Hard wil trouwens zeggen, dat het oppervlak onbuigbaar is, in tegenstelling tot diskettes die echter in onbruik zijn geraakt.

Ik vind 'schijf' een raar woord, het past niet bij de werkelijkheid. Maar Microsoft is eigenwijs. Ze geven ook op een heel vreemde en ouderwetse manier op hoeveel de ruimte is op een medium.