Met welk videobewerkings progamma verander je mensen in geesten?

Ik zie soms in filmpjes op youtube dat mensen naja ook in films enzo dat mensen doorzichtig worden gemaakt hoe doe je dat ook zelf als dat gaat..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

In een film worden 2 opnamen gemaakt. 1 voor de achtergrond en 1 van een peroon in een studio met bijvoorbeeld blauwe achtergrond.
Deze beelden worden overelkaar gelegd in een editing programma.
Vervolgens wordt alles wat blauw is weg "gekeyed" / weggehaald.
Zodra dat gedaan is wordt de opacity verlaagd. Hierdoor wordt de persoon doorzichtig en krijg je een spook effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beschijving hierboven klopt bijna, maar hoe ik het altijd doe is je filmt de achtergrond, bijvoorbeeld de tuin, vanaf een statief, dan film je met het zelfde statief jezelf in de tuin. Dit leg je over elkaar, nu ben ik halfdoorzichtig, door met de helderheid en de doorlaatbaarheid van film 2 met mij er op te spelen kun je zeggen in hoeverre je door mij heen kan kijken.
Dit is een erg leuk en makkelijk trucje, waarbij maar 1 ding belangrijk is, de achtergrond moe presies het zelfde blijven, gedurende het hele shot.
Veel plezier met expirimenteren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat maar, nu ik de bovenste lees zie ik dat die ook klopt, maar mijne is wel makkelijk als je geen studio hebt!