Wat is een goed digitaal fotolijstje?

We zijn van plan er een te kopen voor mijn oma, en ik vroeg me af wat goede punten zijn om op te letten! Daarnaast zou ik graag weten wat jullie als goede digitale fotolijstjes beschouwen en waarom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Consumentenbond beste testoordeel:
* Soni DPF-D70

Consumentenbond beste koop:
* Braun DigiFrame 70
* Agfafoto AF 5075

Toegevoegd na 3 minuten:
Twee lijstjes ontvangen een Beste Koop-predikaat:

Braun DigiFrame 70

Richtprijs: €90
Door zijn goede prijs-kwaliteit verhouding is deze lijst een aanrader. De algemene beeldweergave is goed, de resolutie en scherpte zijn redelijk, maar sommige foto’s laten wel een klein, kriebelig moiré-effect zien. Dat effect zie je vooral bij fijngestreepte details, het beeld trilt dan een beetje. Zowel via de knoppen aan de achterkant, als met de afstandsbediening wisselen foto’s traag als je op volgende drukt. De overgangseffecten die je kunt kiezen bij het vertonen van een diavoorstelling zijn voldoende aanwezig, maar wel moeilijk te vinden.

AgfaFoto AF 5075

Richtprijs: €83
Stel je geen hoge eisen aan het scherm, dan is dit lijstje een echte aanrader door zijn simpelheid en gebruiksgemak. Met de afstandsbediening en knoppen op de lijst navigeer je eenvoudig op het scherm. De beeldkwaliteit is redelijk, maar soms wat onrustig. In de verpakking zitten twee extra kleurlijsten, maar de bevestigingsmagneetjes laten na verloop van tijd wel los. Op de afstandsbediening staat een slordige spelfout (“strech” in plaats van “stretch”).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hier is je antwoord:

http://www.kieskeurig.nl/digitale_fotolijst/zoeken?brand=&qcode=digitalefotolijst&pcode=digitalefotolijst&q=&min=&max=&grade=0¤t=1&details=Y&advanced=1&sort=grade&sortorder=asc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Nee, dit vind ik toch wat te gemakkelijk. Kieskeurig is leuk als je al weet waar je ongeveer naar op zoek bent. Nu stuur je kingofthemall (what's in a name) het bos in.
Ik ben - door ondervinding - tot de conclusie gekomen dat dit gadget geen geschikt cadeau is voor oma's.
Natuurlijk, er zijn er geen twee gelijk (oma's, dus), maar ze worden zenuwachtig van die steeds verspringende foto's, vinden het zonde van de stroom om hem steeds aan te zetten, er zit veelal geen aan/uit-knopje op, dus gaat de stekker eruit om er vervolgens niet meer in te gaan.
AWM
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Een Philips, zoals ik in mijn antwoord aanbeveel, springt aan en uit op tijden die je zelf kunt instellen. Het lijstje gebruikt slechts 7,5 watt en dat vind ik verwaarloosbaar.
AWM
14 jaar geleden
Ok, heel chique. Maar vast alleen instelbaar met voor oma's onbegrijpelijke knopjes. Dan gaat de stekker er toch weer uit.
paulus811
14 jaar geleden
Antwoordman; daar heb je wel een punt ja. Ik, IT-er van 44, worstel nog wel eens met de priegelknopjes en onvriendelijke interface. Ook de software is niet bepaald een feest om mee te werken. Bij nader inzien is een flesje 4711 misschien toch een beter kado.
AWM
14 jaar geleden
Weet je, een ouderwets foto-album kan natuurlijk ook, of een met zorg gemaakte passe-partout met een foto van een (klein)kind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 antwoordman, vooral voor deze laatste toevoeging bij je reacties. Ik ben het met je eens. Als ik alleen al naar mijn moeder kijk, die toch nog niet echt oud is, en best wel "hip", zie ik het niet gebeuren dat ze een digitaal fotolijstje neerzet. Ze wil gewoon ieder jaar de nieuwe schoolfoto's van haar kleinkinderen. Ze kan zelf amper met haar digitale camera omgaan :-)
Koop een Philips van 10 inch. Kwaliteit van het scherm is beter dan bij goedkope Blokker exemplaren. Een Philips gaat op vooraf ingestelde tijdstippen aan- en uit en dat is erg handig.

Pas de beeldverhouding van het lijstje aan op het formaat van de foto's, foto's in 4:3 formaat komen beter uit op een lijstje met diezelfde verhouding. Je ziet ook veel 16:9 lijstjes.

Koop een lijstje van 10 inch, 7 inch is misschien wel voordeliger maar oma zal de extra inches zeker waarderen.

Philips levert de 10 inch versie met aluminium, chromen of houten rand. Kijk even wat het beste past. Let wel goed op waar je hem koopt, want ten tijde dat ik het wilde aanschaffen kwam ik 'mijn' lijstje (de Philips 10FF2CME) tegen voor prijzen van 139-279. De prijsverschillen zijn dus wel iets om even goed uit te zoeken.

Leuk is als je het lijstje geeft met al wat foto's erop, dan kan het apparaat direkt aan.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik ben nogal enthousiast in mijn beantwoording, maar het antwoord van antwoordman hierboven herinnerde me weer aan de onwillige software en knopjes die je op de tast (want aan de achterkant) moet bedienen.

Misschien moet je je nog maar eens bezinnen op dit kadootje.
paulus811
14 jaar geleden
Ha, die King;

Ik heb vorige maand voor mijn moeder haar 78e verjaardag een Samsung SPF-75H gekocht via 4launch.nl, die op dat moment verreweg de goedkoopste aanbieder was met €51,50 inclusief verzendkosten. Prima lijstje, eenmaal op shuffle ingesteld hoeft ze het ding alleen maar aan en uit te zetten met het toetsje aan de achterkant. Het interne geheugen van 1G biedt ruimte voor ettelijke honderden foto's en mijn moeder (ook een oma) is er ontzettend blij mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die van philips hebben m.i nog altijd de beste beeldkwaliteit, de vormgeving is puur je eigen mening.

Succes!