Ik heb water over me LaptopScherm gemorst. Nu is een deel van de scherm een beetje raar. Wat kan ik doen?

Toegevoegd na 7 minuten:
beetje raar: Rechts onderin zie je dat het beeld wat verandert is wat donkerder of wat lichter, Heb me laptop net 2 maanden en heb een Pick&Drop garantie maar weet niet of dit er nou ook onder valt. Ik zet de verwarming aan en hoop dat er wat water onttrekt, maar ben bang dat dit een nieuw scherm gaat worden : (

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inboedelverzekeringskwestie? Kun je een fototje erbij zetten?

Antwoorden (4)

Als je een beetje handig bent, hem uit elkaar halen en droog maken, deel wat raar is zal gewoon water zijn!

Indien je zelf niet zo handig bent, kan je het misschien aan een vriend/kennis/familielid vragen die dat wel kan

Mocht daar zelf niemand tussen zitten, kan je nog altijd naar bv. de MyCom, die repareren ook pc's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu is het scherm een beetje raar is een rare omschrijving.
Echter kun je proberen om je laptop op een verwarming/in de zon te leggen. Dit laatste lijkt me lastig. Met een beetje mazzel kun je het vocht laten verdampen en is er geen verdere schade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op een warme plaats minsten 4 dagen laten drogen!
onderin het scherm zit een klein lichtbuisje met zijn inverter.hierop staat ca 500 volt en dit lust geen water!
als het goed droog is en......het aanzetten wat al gedaan is.....heeft geen schade aangericht zal het weer werken.
oja,een technikus kan zien dat hier water in is gekomen--ook nadien nog--- dus garantie is twijfelachtig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die kleur onderin komt door dat er water achter het scherm zit.