ben opzoek naar een variant van een 27MC "Bakkie", weet iemand wat ik moet hebben?

Ik werk in sector transport als exclusief vervoerder. Nu is het punt dat wij (totaal 3 bussen) een communicatiemogelijkheid willen. Eerst zaten we natuurlijk te kijken naar een 27MC bakkie, maar nu blijkt dat die dingen niet heel ver kunnen zenden, tenzij je dure (illegale) add-ons erbij koopt. Nu is dus mijn vraag: Weet iemand een goedkoper alternatief? Iets wat ook gratis communiceert en minimaal 100KM kan overbruggen.

Dankuwel!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een telefoon met een carkit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
100km vanuit een auto lukt alleen met een krachtige kortegolfzender en een flinke antenne...
Alternatief zou een 2meter of 70cm zender via een herhaalzender (repeater) zijn, maar dat vereist een vergunning (via een examen) en mag niet voor commerciele doelen gebruikt worden.
De beste oplossing is waarschijnlijk -inderdaad- een telefoon met carkit.

Antwoorden (3)

Carkit aanschaffen en 3 nieuwe simkaarten kopen van een provider die voor telefonie binnen het netwerk alleen startkosten berekent (geloof Lebara, dan kan je voor 3 x 0,25 euro per dag door heel NL communiceren). Je kan er ook "conferentie" mee bellen.

Toegevoegd na 39 minuten:
Nee, dat is niet waar, er zit wel een maximum tijd aan het binnen het netwerk naar elkaar toebellen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek eens op traxis. Een mobilofoon netwerk met grotere dekking. Kom het regelmatig tegen in de transportsector waar het ook als een soort van gsm wordt gebruikt. Kan je niet vertellen over de kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ff opleiding volgen voor 2 meter-amateur .
Kost meestal niets als je je lid maakt van een klub .
Is echt niet moelijk ,en de examens gebeuren op verchillende data's in het jaar ( is ook niet duur ).
Wanneer je geslaagd bent, kan je met een portabel ( walky-talky) over de repeaters die zeker die afstand overbruggen .