Welke elektrische deken wordt het warmst?

Ik heb net een nieuw elektrisch (onder)deken van Inventum, maar deze wordt op de hoogste stand maar matig warm naar mijn smaak. Nou heb ik proberen te vergelijken met andere merken maar geen enkele geeft maximaal aantal graden aan. En omdat ik dus weer een elektrische deken wil die flink warm kan worden vraag ik mij af hoe ik hier achter kom zonder dat ik alle dekens van alle merken moet kopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen antwoord op je vraag maar wel een tip. Die minimaal 1 maar liever twee uur voor je naar bed gaat het deken aan op de hoogste stand en dek je bed toe. Dat is veel fijner dan hem pas aanzetten als je in bed gaat. Je kunt eventueel een kloktimer gebruiken (vergeet niet je bed toe te dekken anders heeft het nog geen zin. Als je eenmaal lekker warm on bed ligt, vergeet dan niet om hem uit te zetten anders word je badend in het zweet wakker. Slaap lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt eens in google intypen; reviews elektrische dekens.
Je kunt dan kijken wat andere consumenten van bepaalde merken vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.kieskeurig.nl/elektrische_deken/beste

Het beste antwoord

hoi lisss666,

welk deken het warmst wordt is heel simpel te achterhalen
vergelijk de opgenomen (indien mogelijk het afgegeven) vermogens met elkaar.
de deken met het grootste vermogen is het warmst!

let op, er zijn dekens met extra voetverwarming, dan wordt er meer vermogen naar het voeteneinde gestuurd, dus minder naar de rest van het dekenoppervlak.

dan zijn er tweepersoons dekens en eenpersoonsdekens
uiteraard moet je het vermogen van een twee persoonsdeken door twee delen, want het gaat natuurlijk om de warmte om jouw lijf.

onderdekens mogen gewoonlijk niet gedurende de nacht aan staan (omdat die die onder netspanning werken, jij wilt toch niet onder 230V liggen?)
dus je stapt in een warm bed, voor verdere verwarming gedurende de nacht moet(en) je(jullie) zelf zorgen.

alleen bovendekens mogen de gehele nacht onder spanning staan, omdat die op zwakstroom werken.
wil je toch de netspanningsdeken tijdens het slapen gebruiken, sluit hem dan aan via een scheidingstrafo.
ik denk dat je oud wilt worden....

veel slaapgenot
groeten, Dré