Is het mogelijk om iets wat op drie AA (penlight)batterijen werkt, via een adapter op het lichtnet te laten werken, bijv. met een oplader van 5 volt?

Waar moet ik rekening mee houden? Hoe sluit ik e.e.a. aan? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De meeste dingen die op 3 penlights werken, doen het ook met een kleine 5V adapter. Een oplader is minder geschikt, omdat je niet weet, wat voor stroom en spanningsvorm hij afgeeft. Veel opladers hebben geen continue laadstroom en zijn daardoor minder geschikt als adapter (maar wel meer geschikt als oplader).

Toegevoegd na 20 minuten:
De adapter moet voldoende vermogen leveren voor de vervanging van de 3 penlights (zal niet zo'n probleem zijn) en dan plus & min juist aansluiten. Klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel. Ik ga op zoek naar een adapter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste telefoons tegenwoordig hebben standaard de laadelektronica aan boord, de lader geeft gewoon een vaste spanning van 5 V af.
Zeker alle laders met een mini-USB aansluiting, die geven net als een computer een vaste gelijkspanning af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wilde ik nog als tip toevoegen; die dingen kosten bijna niets meer en vind je op iedere straathoek.