Welk toestel werkt het beste om vhsbanden op dvd tebranden zonder pc?

Wat is het beste toestel om oude vhs banden rechtstreeks te branden op dvd? Wie heeft ervaring? Er zijn weinig gebruikers ervaringen te vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het probleem is de copiëerbescherming op fabrieksbanden. Omdat iedere particulier het recht heeft om veiligheidscopiën van zijn bezit te maken, mits hijzelf het auteursrecht daarop middels de aanschafprijs dan wel heeft betaald: zijn er apparaatjes te koop voor dit type analoge bescherming en is volkomen legaal, ook al omdat het resultaat nooit beter kan worden dan die wazige bandjes zèlf! Bij kruidenier Lidl verkopen ze momenteel voor 14 euro een dergelijk snoerenpakket met daarin een geminiaturiseerde tussenstekker die deze beveiliging erafhaalt alvorens met bijgeleverde software het bestand wordt ingeladen, daarna kun je nog wat ruis en spikkels verwijderen en ze branden op dvd.
Of het "goed" werkt heb ikzelf nog niet kunnen testen: mijn computer kan geen dvd's branden, wel cd's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met bijna elke DVD-Recorder kun je externe analoge signalen gewoon opnemen (eerst op harde schijf, dan kun je nog wat editen en daar dan een DVD van branden), dus ook het signaal van een VHS-player. Er bestaan apparaten die beide in 1 hebben. Of deze beter zijn dan de DVD-recorders weet ik niet. Veel zijn er ook niet ontwikkeld; vaak is het binnenwerk van dezelfde fabrikant.

Als dit teveel gedoe is, zijn er ook zat bedrijven die voor weinig (ca. 8-10 EUR per band) de geliefde VHS-banden op DVD zetten. Dit loont zeker als het maar om een paar banden gaat.