kun je ook film kijken met een green screen?

ik wil graag een green screen gaan kopen maar mijn vraag is of je daar ook film mee kunt kijken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een projectiescherm bedoel je?

Antwoorden (2)

Nee. Een green screen wordt gebruikt voor het opnemen van een film. Om te kijken pak je hetliefst een wit, of nog beter, een zilverscherm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Green screen wordt gebruikt voor special effects.. het zgn. "chroma key". Hiermee kan je het groen vervangen door een plaatje of video. Het groen zit niet in huidtinten (bij de meeste mensen althans) dus je kan er voor blijven staan terwijl de achtergrond opgevuld wordt.
Dit werd vroeger gedaan bij bijvoorbeeld het nieuws.
Je kan in principe elke kleur nemen maar groen (ook blauw) zijn het meest neutraal met huidtinten.

Wat jij waarschijnlijk bedoel is dat je deze ook als projectiescherm wilt gebruiken.

Hierbij het je een zilverscherm nodig (projectiescherm) Of een een speciale voor projectievan achteren.
In principe kan elk lichte achtergrond worden gebruik.
Het groene scherm leent zich hier echter niet voor.