Wat kan er mis zijn met een magnetron als de schaal na een tijdje kantelt en niet meer draait?

De laatste tijd gebeurt het vaak dat als ik iets in de magnetron zet, de magnetron na een paar minuten soort van vastloopt. Dat wil zeggen: de schaal kantelt, hij gaat van het draaipunt af, zeg maar. Als ik hem weer rechtzet doet hij het weer een tijdje, maar na een paar minuten gebeurt het weer. Het is niet zo dat er grote dingen in staan die langs de randen schrapen ofzo. Gewoon heel normale dingen, zoals een kant-en-klaar-maaltijdbak, een bord etc. Ik zet de schaal er elke keer weer netjes op, zoals ik altijd heb gedaan, ook voordat hij deze kuren vertoonde.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Ik weet natuurlijk niet waarop je magnetron apparaat staat. Maar kennelijk staat hij niet meer waterpas. Dus waterpas zetten en de schaal zal blijven staan, en de magnetron zal het blijven doen. (Maar echt koken is leuker :-))) en ontspant meer na een werkdag)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal zit er onder de ronde glazen plaat een driepoot met kleine wieltjes op de uiteinden waarop die plaat kan draaien. Vallen die wieltjes niet precies in de uitsparing van die glazen plaat dan draait die niet soepel en zeker niet als één of meerdere wieltjes van die driepoot gelopen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wielthes en die ring even goed schoonmaken, in aanvulling op wat de meneer boven me zegt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie aanvulling, mevrouw! :-) +1